بیشتر موتورهای القایی مستقیماً روی خط روشن می شوند ، اما وقتی موتورهای خیلی بزرگی از این طریق راه اندازی می شوند ، به دلیل افزایش زیاد جریان شروع ، باعث ایجاد اختلال در ولتاژ در خطوط تغذیه می شوند. برای محدود کردن ولتاژ جریان شروع ، موتورهای القایی بزرگ با ولتاژ کاهش یافته شروع به کار می کنند و پس از رسیدن به سرعت چرخش نزدیک ، ولتاژ تغذیه کامل مجدداً وصل می شوند. برای کاهش ولتاژ شروع دو روش استفاده می شود: شروع دلتا ستاره و بیان ترانس خودکار.

این روش شروع ولتاژ کاهش یافته است. كاهش ولتاژ در هنگام شروع ستاره دلتا با پیكربندی مجدد فیزیكی سیم پیچ های موتور حاصل می شود كه در شكل زیر نشان داده شده است. در هنگام شروع سیم پیچ موتور با پیکربندی ستاره متصل می شود و این باعث کاهش ولتاژ در هر سیم پیچ 3 می شود. همچنین گشتاور را با سه برابر کاهش می دهد. بعد از مدتی سیم پیچ به صورت دلتا پیکربندی می شود و موتور به طور عادی کار می کند.

استارترهای Star / Delta احتمالاً متداول ترین استارت های ولتاژ کاهش یافته هستند. آنها در تلاش برای کاهش جریان شروع وارد شده به موتور در هنگام شروع به عنوان وسیله ای برای کاهش اختلالات و تداخل در منبع برق استفاده می شود.
sect; به طور سنتی در بسیاری از مناطق تأمین کننده ، نیاز به نصب یک استارت ولتاژ کاهش یافته در تمام موتورهای بزرگتر از 5HP (4KW) وجود دارد. استارتر Star / Delta (یا Wye / Delta) یکی از کمترین هزینه های شروع کننده ولتاژ کاهش یافته الکترومکانیکی است که می توان آن را اعمال کرد.
Star استارتر Star / Delta از سه کنتاکتور ، تایمر و بیش از حد حرارتی تولید می شود. کنتاکتورها کوچکتر از کنتاکتور منفرد مورد استفاده در استارت Direct On Line هستند زیرا فقط جریان های سیم پیچ را کنترل می کنند. جریان های سیم پیچ 1 / ریشه 3 (58٪) جریان در خط است.
two دو کنتاکتور وجود دارد که در حین اجرا به هم نزدیک هستند که اغلب از آنها به عنوان پیمانکار اصلی و پیمانکار دلتا یاد می شود. اینها AC3 با 58٪ از امتیاز فعلی موتور هستند. کنتاکتور سوم کنتاکتور ستاره است و فقط جریان ستاره را در حالی که موتور به ستاره متصل است حمل می کند. جریان در ستاره یک سوم جریان در دلتا است ، بنابراین این کنتاکتور را می توان AC3 را با یک سوم (33٪) از درجه بندی موتور ارزیابی کرد.

قطع کننده مدار اصلی به عنوان کلید اصلی منبع تغذیه که برق مدار را تأمین می کند ، عمل می کند.
contact کنتاکتور اصلی ولتاژ منبع مرجع R ، Y ، B را به ترمینال اولیه موتور U1 ، V1 ، W1 متصل می کند.
در حال کار ، پیمانکار اصلی (KM3) و پیمانکار ستاره (KM1) در ابتدا بسته شده و سپس پس از مدتی ، کنتاکتور ستاره باز می شود و سپس کنتاکتور دلتا (KM2) بسته می شود. کنترل کنتاکتورها توسط تایمر (K1T) تعبیه شده در استارت است. Star و Delta به صورت الکتریکی بهم پیوسته و ترجیحاً به صورت مکانیکی نیز بهم پیوسته اند. در واقع ، چهار حالت وجود دارد:

کنتاکتور ستاره برای کوتاه کردن ترمینال ثانویه موتور U2 ، V2 ، W2 برای توالی شروع در هنگام کار اولیه موتور از حالت س است. این یک سوم جریان DOL را به موتور تأمین می کند ، بنابراین جریان هجومی زیاد ذاتی موتورهای با ظرفیت زیاد هنگام راه اندازی کاهش می یابد.
کنترل اتصال ستاره متقابل و اتصال دلتا یک موتور القایی AC با استفاده از مدار کنترل دلتا ستاره یا wye delta انجام می شود. مدار کنترل از کلیدهای فشار دکمه ای ، مخاطبین کمکی و تایمر تشکیل شده است.

دکمه روشن ON مدار را با انرژی اولیه سیم پیچ کنتاکتور Star (KM1) مدار ستاره و سیم پیچ تایمر (KT) شروع می کند.
هنگامی که سیم پیچ کنتاکتور Star (KM1) انرژی می گیرد ، کنتاکتور Star Main و Auxiliary موقعیت خود را از NO به NC تغییر می دهد.
هنگامی که Star Auxiliary Contactor (1) (که روی مدار سیم پیچ Main Contactor قرار می گیرد) NO به NC شد ، کامل شد مدار سیم پیچ کنتاکتور اصلی (KM3) بنابراین سیم پیچ کنتاکتور اصلی فعال می شود و کنتاکتور اصلی و کمکی Main Contactor موقعیت خود را از NO تغییر می دهد به NC این توالی در اصطکاک زمان اتفاق می افتد.
پس از فشار دادن کلید دکمه ON ، تماس کمکی سیم پیچ اصلی کنتاکتور (2) که به طور موازی از طریق دکمه فشار ON متصل است به NO تبدیل می شود ، در نتیجه یک قفل برای نگه داشتن سیم پیچ اصلی فعال می شود که در نهایت حفظ می شود مدار کنترل حتی پس از آزاد کردن کلید دکمه ON فعال است.
وقتی Star Main Contactor (KM1) اتصال خود را می بندد موتور متصل به STAR است و در STAR متصل می شود تا زمان تأخیر تماس کمکی KT (3) به NO تبدیل شود
پس از رسیدن تاخیر زمانی به زمان مشخص شده ، مخاطبین کمکی تایمر (KT) (3) در مدار Star Coil موقعیت خود را از NC به NO و در همان زمان کنتاکتور کمکی (KT) در مدار سیم پیچ Delta تغییر می دهند (4) موقعیت خود را از NO به NC تغییر دهید تا سیم پیچ Delta انرژی پیدا کند و Delta Main Contactor به NO To NC تبدیل شود. اکنون اتصال ترمینال موتور از اتصال ستاره به دلتا تغییر می کند.
contact یک تماس کمکی به طور معمول نزدیک از هر دو کنتاکتور ستاره ای و دلتا (5 و 6) نیز در مقابل هر دو سیم پیچ کنتاکتور ستاره ای و دلتا قرار می گیرد ، این کنتاکت های اتصال به عنوان کلید ایمنی برای جلوگیری از فعال شدن همزمان سیم پیچ های ستاره ای و دلتا کار می کنند ، به طوری که فرد نمی تواند بدون اینکه ابتدا غیرفعال شود ، فعال شود. بنابراین ، سیم پیچ کنتاکتور دلتا نمی تواند فعال باشد وقتی سیم پیچ کنتاکتور فعال است ، و به همین ترتیب ، سیم پیچ کنتاکتور ستاره نیز نمی تواند فعال باشد در حالی که سیم پیچ کنتاکتور دلتا فعال است.
circuit مدار کنترل بالا همچنین دو تماس قطع کننده را برای خاموش کردن موتور فراهم می کند. کلید دکمه OFF در صورت وم مدار کنترل و موتور را می شکند. تماس اضافه بار حرارتی یک وسیله محافظتی است که در صورت شناسایی جریان اضافه بار موتور توسط رله اضافه بار حرارتی ، به طور خودکار مدار کنترل توقف را باز می کند ، این برای جلوگیری از سوختن موتور در صورت بار بیش از حد مجاز موتور است توسط رله اضافه بار حرارتی شناسایی شده است.
در برخی از نقاط هنگام شروع ، لازم است که از سیم پیچ متصل به ستاره به سیم پیچ متصل به دلتا تغییر دهید. مدارهای قدرت و کنترل را می توان به یکی از دو روش تنظیم کرد - انتقال باز یا انتقال بسته.

بحث ذکر شده در بالا سوئیچینگ انتقال باز نامیده می شود زیرا بین حالت ستاره و دلتا یک حالت باز وجود دارد.
در حالت انتقال باز ، در حالی که سیم پیچ از طریق سوئیچینگ خارجی پیکربندی می شود ، برق از موتور جدا می شود.
هنگامی که یک موتور توسط منبع تغذیه رانده می شود ، یا با سرعت کامل یا با سرعت جزئی ، یک میدان مغناطیسی چرخان در استاتور وجود دارد. این قسمت در فرکانس خط در حال چرخش است. شار از میدان استاتور باعث ایجاد یک جریان در روتور می شود و این به نوبه خود منجر به یک میدان مغناطیسی روتور می شود.
هنگامی که موتور از منبع تغذیه جدا می شود (انتقال باز) یک روتور در حال چرخش در داخل استاتور وجود دارد و روتور دارای یک میدان مغناطیسی است. با توجه به امپدانس کم مدار روتور ، ثابت بودن زمان کاملاً طولانی است و عملکرد میدان روتور در حال چرخش درون استاتور همان ژنراتوری است که ولتاژ را با فرکانس تعیین شده توسط سرعت روتور تولید می کند. هنگامی که موتور مجدداً به منبع تغذیه متصل می شود ، مجدداً روی یک ژنراتور بدون سنکرون مجدداً بسته می شود و این امر باعث ایجاد جریان بسیار زیاد و گشتاور گشتاور می شود. مقدار گذرا بستگی به رابطه فاز بین ولتاژ تولید شده و ولتاژ خط در نقطه بسته شدن دارد که می تواند بسیار بیشتر از جریان DOL و گشتاور باشد و منجر به آسیب الکتریکی و مکانیکی شود.
starting شروع انتقال آزاد از نظر هزینه یا مدار ساده ترین مرحله است و اگر زمان تغییر وضعیت خوب باشد ، این روش می تواند خوب کار کند. در عمل اگرچه تنظیم زمان لازم برای عملکرد صحیح دشوار است و قطع / وصل مجدد منبع می تواند باعث ایجاد ولتاژ / جریان قابل توجهی شود.
transition در مرحله انتقال آزاد چهار حالت وجود دارد:
1. وضعیت خاموش: تمام مخاطبین باز هستند.
2. حالت استار (Star State): کنتاکتورهای اصلی [KM3] و Star [KM1] بسته شده و کنتاکتور دلتا [KM2] باز است. این موتور در ستاره متصل است و یک سوم گشتاور DOL را در یک سوم جریان DOL تولید می کند.
3. حالت باز: به این نوع عملیات سوئیچینگ انتقال باز گفته می شود زیرا بین حالت ستاره و دلتا یک حالت باز وجود دارد. پیمانکار اصلی بسته شده و پیمانکاران دلتا و استار باز هستند. در یک سر سیم پیچ موتور ولتاژ وجود دارد ، اما سر دیگر آن باز است بنابراین هیچ جریانی نمی تواند جریان یابد. موتور دارای روتور چرخشی است و مانند ژنراتور رفتار می کند.
4. حالت Delta: اتصال دهنده های اصلی و Delta بسته هستند. کنتاکتور Star باز است. موتور به ولتاژ تمام خط متصل است و قدرت و گشتاور کامل در دسترس است
(2) Star Transition Closed / Delta Starter.
a تکنیکی برای کاهش بزرگی حالت گذرا وجود دارد. این نیاز به استفاده از کنتاکتور چهارم و مجموعه ای از سه مقاومت دارد. اندازه مقاومت ها باید به گونه ای باشد که جریان قابل توجهی بتواند در سیم پیچ های موتور هنگام مدار جریان داشته باشد.
contact کنتاکتور کمکی و مقاومت ها از طریق کنتاکتور دلتا به هم متصل شده اند. در حال کار ، درست قبل از باز شدن کنتاکتور ستاره ، کنتاکتور کمکی بسته می شود و در نتیجه جریان از طریق مقاومت ها به اتصال ستاره جریان می یابد. پس از باز شدن کنتاکتور ستاره ، جریان می تواند از طریق مقاومت ها از طریق سیم پیچ های موتور به سمت جریان جریان یابد. سپس این مقاومت ها توسط کنتاکتور دلتا کوتاه می شوند. اگر مقاومت مقاومت ها خیلی زیاد باشد ، ولتاژ تولید شده توسط موتور را باتلاق نمی کنند و هیچ هدفی ندارند.
در انتقال بسته قدرت در تمام مدت به موتور حفظ می شود. این امر با معرفی مقاومت هایی برای جذب جریان جریان در طول تغییر سیم پیچ به دست می آید. پیمانکار چهارم لازم است مقاومت را قبل از باز کردن کنتاکتور ستاره و سپس از بین بردن مقاومت ها ، پس از بسته شدن کنتاکتور دلتا ، در مدار قرار دهد. اندازه این مقاومت ها برای حمل جریان موتور باید اندازه باشد. مدار کنترل علاوه بر نیاز به وسایل سوئیچینگ بیشتر ، به دلیل نیاز به انجام سوئیچینگ مقاومت پیچیده تر است
transition در انتقال نزدیک چهار حالت وجود دارد:
1. حالت خاموش همه مخاطبین باز هستند
2. حالت استار. کنتاکتورهای اصلی [KM3] و Star [KM1] بسته شده و کنتاکتور دلتا [KM2] باز است. این موتور در ستاره متصل است و یک سوم گشتاور DOL را در یک سوم جریان DOL تولید می کند.
3. حالت انتقال ستاره. موتور به صورت ستاره ای و مقاومت ها از طریق کنتاکتور aux [KM4] از طریق کنتاکتور دلتا وصل می شوند.
4. حالت انتقال بسته. کنتاکتور اصلی [KM3] بسته است و کنتاکتورهای Delta [KM2] و Star [KM1] باز هستند. جریان از طریق سیم پیچ موتور و مقاومت های انتقال از طریق KM4 جریان می یابد.
5. دولت دلتا. کنتاکتورهای اصلی و دلتا بسته هستند. مقاومت های انتقال کوتاه شده اند. کنتاکتور Star باز است. موتور به ولتاژ تمام خط متصل است و قدرت و گشتاور کامل در دسترس است.
اثر گذرا در استارتر (استارت زودگذر باز)
مهم است که مکث بین خاموش شدن کنتاکتور ستاره و سوئیچ کنتاکتور دلتا صحیح باشد. این به این دلیل است که ستاره ادامه دارد

برای یک شروع کننده ستاره-دلتا این امکان وجود دارد که حفاظت از اضافه بار را در دو موقعیت ، در خط یا سیم پیچ قرار دهید.
رله اضافه بار در خط:
در خط همان قرار دادن بیش از حد قبل از موتور با شروع DOL است.
امتیاز Overload (In Line) = FLC موتور.
عیب: اگر میزان اضافه بار روی FLC تنظیم شده باشد ، از موتور تا زمانی که در دلتا باشد محافظت نمی کند (تنظیمات x1.732 خیلی زیاد است).
Re رله اضافه بار در سیم پیچ:
در سیم پیچ بدان معنی است که اضافه بار بعد از نقطه ای قرار می گیرد که سیم کشی کنتاکتورها به اصلی و دلتا تقسیم می شود. سپس اضافه بار همیشه جریان داخل سیم پیچ ها را اندازه گیری می کند.
setting تنظیم رله اضافه بار (در سیم پیچ) = 0.58 X FLC (جریان خط).
عیب: ما باید از اتصال کوتاه و محافظت بیش از حد اضافی استفاده کنیم.
(2) اندازه پیمانکار اصلی و دلتا:
two دو کنتاکتور وجود دارد که در حین اجرا به هم نزدیک هستند که اغلب از آنها به عنوان پیمانکار اصلی و پیمانکار دلتا یاد می شود. اینها AC3 با 58٪ از امتیاز فعلی موتور هستند.

گشتاور کم شروع (گشتاور = (مربع ولتاژ) نیز کاهش می یابد).
شکستن در عرضه - موارد احتمالی
Motor شش موتور ترمینال مورد نیاز است (دلتا متصل است).
به 2 مجموعه کابل از استارت تا موتور نیاز دارد.
این فقط 33٪ گشتاور راه اندازی را فراهم می کند و اگر بار متصل به موتور سوژه در هنگام شروع نیاز به گشتاور شروع بالاتر از زمان گذر بسیار سنگین و تنش هنگام تولید از اتصال به ستاره به دلتا ایجاد می شود ، و به دلیل این شرایط گذرا و فشارهای زیادی خرابی الکتریکی و مکانیکی رخ می دهد.
در این روش برای شروع موتور ابتدا در ستاره و سپس پس از تغییر موتور در دلتا متصل می شود. دلتا موتور در استارت و نه در ترمینال موتور تشکیل می شود.
transmission انتقال زیاد و قله های جریان: به عنوان مثال هنگام راه اندازی پمپ ها و فن ها ، گشتاور بار در ابتدای شروع کم است و با مربع سرعت افزایش می یابد. هنگام رسیدن به تقریباً 80-85٪ دور نامی موتور گشتاور بار برابر با گشتاور موتور است و شتاب متوقف می شود. برای رسیدن به سرعت نامی ، تغییر وضعیت به حالت دلتا ضروری است و این امر اغلب منجر به انتقال زیاد و اوج جریان می شود. در بعضی موارد ، اوج فعلی می تواند به مقداری برسد که حتی بزرگتر از شروع D.O.L باشد.
برنامه هایی با گشتاور بار بیشتر از 50٪ گشتاور موتور ، قادر به شروع استفاده از استارت-دلتا نیستند.
گشتاور کم شروع: روش شروع ستاره دلتا (wye-delta) کنترل می کند که آیا اتصالات سرب از موتور در یک اتصال الکتریکی ستاره یا دلتا پیکربندی شده باشد. اتصال اولیه باید در الگوی ستاره باشد که منجر به کاهش ولتاژ خط با ضریب 1 / -3 (7/57 درصد) به موتور می شود و جریان در ولتاژ کامل به 1/3 جریان کاهش می یابد ، اما گشتاور شروع نیز 1/3 به 1/5 گشتاور شروع DOL کاهش می یابد.
انتقال از ستاره به انتقال دلتا معمولاً پس از رسیدن به سرعت اسمی اتفاق می افتد ، اما گاهی اوقات تا 50٪ سرعت اسمی که باعث ایجاد جرقه های گذرا می شود ، انجام می شود.

اندازه پیمانکار اصلی = IFL x 0.58
(3) اندازه پیمانکار ستاره:
contact کنتاکتور سوم کنتاکتور ستاره است و فقط جریان ستاره را در حالیکه موتور به ستاره متصل است حمل می کند. جریان در ستاره 1 / radic;3 = (58٪) جریان در دلتا است ، بنابراین این کنتاکتور می تواند AC3 را با یک سوم (33٪) از درجه بندی موتور درجه بندی کند.

مدارهای ستاره مثلث در تابلوسازی

، ,موتور ,کنتاکتور ,ستاره ,دلتا ,جریان ,می شود ,سیم پیچ ,می کند ,است و ,وجود دارد ,فعلی موتور هستند

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

زندگی خالی نیست مرکز تخصصی تولید انواع راهبند اتوماتیک و سیستم های کنترل تردد وب سایت سید مرتضی موسوی تبار بهترین های هند آموزش در قاب من کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان جستجو گر فایل های وب روزنامه فلوریدا چاپ بسته بندي فست فود تیک تاک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.